9 Ekim 2009 Cuma

Pazar arabam..


Kızım anasınıfındayken hergün bir anne beslenme hazırlayıp getiriyordu.Sıra bana geldi,hazırladım listede istenen yiyecekleri ve meyve sularını..Fakat o kadar ağırlığı nasıl götüreceğim diye düşünüyorum.Okul yakın ama elimde yüküm çok..Aklıma pazar arabası geldi.Doldurdum hepsini bir güzel içine,okulun yolunu tuttum.

Koridorda uygun bir yere bıraktım arabayı,içindekileri boşalttım.Tam sınıfa girerken Şerife hanım kapıda belirdi.
-Şerife hanım arabayı kapının yanına bıraktım,bir mahsuru yok değil mi?
-Hani nereye bıraktınız?
-İşte bak şu aşağıdaki kapının yanına..
-???
Şerife hanım bir yandan elimdekileri almaya yardımcı oluyor,diğer taraftan araba nerede diye bakınıyor.Sonra da gülmekten kopuyor kadıncağız :)))
-???
Ben neye güldüğünü anlamaya çalışırken...
Meğer emektar Şerife hanım pazar arabası olarak hiç düşünmemiş,bahçe kapısında gözü koca araba arıyor :))
Benim güzel pazar arabam o gün benim işime yaradı ya.. :) ve ayrıca garibim Şerife hanımı da güldürdü ya :) daha ne olsun..

Şerife hanım hala aynı okulda ve tam 10 yıl olmuş..Yine görüyorum oğluşu götürdüğümde..Bazen sohbet ediyoruz,kızımı soruyor.
-O artık koca kız oldu,diyorum..
Epey bir değişmiş,saçları ağarmış,hoş benimde aklar düşmeye başladı..
O kadar olsun değil mi..
Yüzündeki küçük çizgiler yorgunluğunun bariz izleri..
Bu yıl senenin başından bu yana bakıyorum da hüzün çökmüş gözlerine,naif yüzüne..
Geçtiğimiz yıl eşini kaybetti,trafik kazasından..Yorgun omuzlarının yükü on kat daha ağırlaştı..

Benim pazar arabamda çoktan kırıldı...

4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

benim evimle pazar arası bir sokak. O yüzden her hafta giderim. Pazar arabaları ayaklarımın üstünden geçer. Bunu kullanmanında bir ehliyeti olmalı diye düşünürüm hep:)))


Sevgilerimle

ezgi dedi ki...

ne güzel bir yazıydı ablacık...
pazar arabaları aklıma geldi,gülümsedim...

Adsız dedi ki...

Hiç pazar arabam omadı ki:(
Hep yüklendim yüklenebildiğim kadar. Bazen taşıyamayacağım kadar ağırdı poşetler. Ellerim mosmor halde, hissetmeyerek atardım mutfağa.
Sanırım alışkanlık oldu bende. Hep taşıyamayacağım yükler bindi omzuma, çöküyor insan Şerife Hanım gibi.
Keşke herşey pazar poşetlerini taşımak kadar tatlı yorgunluk olsaydı.

Ben bir pazar arabasıyım, yüküm ağır neyleyim...

Olmadı değil mi:) Bu yorum can sıkkınlığına denk geldi, napalım.
Öptüm seni ve yavrularını
(newbahar)

laleninbahcesi dedi ki...

ama burada hala pazar arabası parke edilmiş durmakta:))9