30 Ekim 2009 Cuma

Hadi hayırlısı..

İki senede kaç kez grip olduğumun sayısını hatırlamıyorum.Nerede bir mikrop varsa gelip beni bulur.iki gecedir ne hikmetse saat 19.00 da uyuyorum,gece saat 02.00civarı uyanıp tekrar uyuyorum.Bu gece uyandığımda boğazımda kuruluk ve ağrı hissettim.Hemen sıcacık bir süt yapıp içtim,üstünede soğuk algınlığı için bir ilaç..
Eğer bir yerlerde saklanmış duruyorsa domuz gribi virüsü,gelir beni bulur mazallah!

Oğlanın öğretmenine canım sıkılıyor.Yahu bu kadın yıllardır öğretmediği şeyleri eve ödev vermeyi adet edindi.Anladımki onun sistemi bu!Sınıfta basit konularla geçiştirip,eve ağır soruları dayatmak!Ben bu durumu yıllar öncesinden anlamama rağmen çocuğa kıyamadığımdan alamadım başka sınıfa..Geçenki ödevinde çocuk daha hiç ardışık sayıları işlememiş sınıfta,aynen şöyle bir soru;
_ardışık on çift doğal sayının 2.ve 9.sayılarının toplamı 38 dir.Tüm sayıların toplamı kaçtır?

Oturduk yaptık çocukla fakat önceden ardışık iki sayının toplamı şu,büyük sayı kaçtır gibi bir soru çözmeyen çocuk bunu nasıl yapsın??Aynen ilettim öğretmen hanıma,şöyle bir cevap verdi:
-valla yapan yapsın evinde!!
Gerildiğim halde sakin olmaya çalışarak:
-ama daha önce hiç işlemediniz dedim,soruyu anlattım.Şaşırdı,bu seferde:
-aaa zormuş,bunu benimde düşünmem lazıım!!!

Benimde düşünmem lazım bazı şeyleri artık,geç bile kaldım.Bugün oğluşla da konuştuk uzun uzun..
Yıllardır cesaret edemediğim duruma el atmak için pazartesi kolları sıvayıp "hadi hayırlısı"demek istiyorum.

3 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Aman Allah korusun, basit bir soğuk algınlığıdır inşalah.

Öğlun için hayırlı olsun seçimin her ne olursa olsun. Sevgilerimel

Adsız dedi ki...

Ardışık sayılar toplama işlemi içindedir ablacık,birinci ünitede geçiştirilmiştir.kitabı incelersin.oyunla aktarmaya çalış,şekiller çiz devamını getirsin.Sonra ardışık sayılarda toplama işlemleri var,kısa yolu kitapta yine geçiştirilmiş.Ama sen bir başka kitaptan öğretmeye çalış.O öğretmeni öğretmen yapan sistemin........
ezgilimelodi

lillyum dedi ki...

Dediğin gibi basit bir soğuk algınlığı Lale ablacım:)ama yinede dikkatli olmak lazım dimi.
inş.hayırlı olur,tek dileğim bu..
sevgiler bendende
****************
Ezgilim sağol güzel yardımların için..Herkes öğretmenlik diploması alır ama öğretmen olamaz bencede..
öpüyorum seni..