8 Kasım 2009 Pazar

Siz nasıl ...???

Bu hafta yoğun ve gergin geçti.
Öğretilmeyen konularla eve dönen çocuklar,yüzlerce soru çözmek zorunda bırakıldı.Çünkü ertesi gün tüm sınıfların katılacağı sınav vardı ve öğretmen hanım ancak bu şekilde hazırlamaya çalıştı çocukları..Her zaman olduğu gibi..
Gece 12:00 a kadar ödev yapmak zorunda kalan çocuktan nasıl bir başarı beklenebilirdi acaba?Bunun hesabı nasıl yapılmıştı?Bir ayda öğretilmeyen ders birgünde nasıl öğretilebilirdi?

Ertesi gün 150 tane soru çözen oğluşun derslerini kontrol ettim okul saatine kadar..
Kızım acıdı halime;
-Anne cevap anahtarı yokmu?tek tek okumak çok zor!
Evet ben günlerce ev işi yapamamış,hatta yemeği bile son dakika yetiştirmeye çalışmıştım bu hafta..

Oğluşu aldım okula gittik.Birkaç veli benim gibi kızgın ve gergindi.Birbirimize soruyoruz nasıl çalışma,nasıl ders bu böyle diye..Artık sabırlar taşmıştı herkeste..
Bir tanesi;
-öğretmene gidelim konuşalım olmuyor böyle dedi.
Ben bir veli olarak her zaman kibarca konuşup hiçbir çözüm alamadığım için gitmek istemedim.Sonra karar değiştirip,
-hadi gidelim,dedim.
Bizi karşısında görünce şaşıran öğretmenle konuşmalar hızını alamadı.Gerildikçe gerildik.O da çok gerildi ve hatta bir ara;
-size hesap vermek zorunda değilim,moralim bozuluyor, dedi.
-eğer ben sizin velinizsem nasıl ders çalıştığınızı,neler yaptığınızı öğrenmek durumundayım,ben size anlatayım o zaman dedim.Siz eve sayfa sayfa soru gönderirsiniz,biz onları bir şekilde çocuğa anlatırız,öğretmeye çalışırız,sonra çocuk okula gelir,
1-a,2-b diye çocuklar sırayla şıkları söyler,hatta yanlış şıkkı işaretleyen çocuğunki bile fark edilmez,doğru yapan çocuk şıkkını siler,sıradaki çocuk ne derse onu işaretler,ders biter.Eve sayfalarca fotokopiyle gelir yine çocuk...
Arkadaşta gayet rahat bir şekilde;
-kusura bakmayın sizin moraliniz bozulacak diye biz bu konuları konuşmayacak değiliz,dedi.
Ve daha neler konuştuk neler,saygı çerçevesini aşmadan ama söylemek istemiyipte konuşamadığımız ne varsa..

Çözüm oldu mu,hiç umudum yok.Bize bir ay sonra yine konuşalım,bana süre verin dedi.Üç yılda yapamadığını bir ayda nasıl düzeltecek,mümkün mü?
Müdürle görüştük,araştırıp takip edecğini,derslerine gireceğini söyledi.Ben ve diğer veliler sınıf değiştirmek istiyoruz ama çok zor..Bizden önce sınıftan birçok çocuk ayrıldı.Başka bir çözüm yolu olmalı,bekliyoruz,güzel birşey olsun,umut ediyoruz...

1 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ah ben bu konuyu çok merak ediyordum. Çok iyi etmişsiniz ama peşini bırakmayın, sürekli takip edin hatta müdürü canından bezdirin ki, O da takipcis olsun. Benim kızlar aynı öğrenci gibi sürekli derse hazırlanıyorlar, materyaller hazırlıyorlar.
Kolay gelsin. Sevgilerimle